Cum să-ți amenajezi biroul

Postat Sep 25 2016 - 6:20pm de catre foculvietii

Amenajarea biroului într-un spațiu restrâns poate părea o soluție economică, însă pe termen lung poate scădeaproductivitatea. Biroul trebuie să fie un îndemn la concentrare, fără a te obosi. Indiferent că îți amenajezi biroul acasă sau într-un alt spațiu, trebuie să ții cont de câteva detalii. Dezordinea, zgomotul și lumina nepotrivită reprezintă factori de stres care îți vor risipi cheful de muncă și nu vei mai putea investi aceleași resurse în realizarea sarcinilor zilnice.fengshui_feat

Un studiu al British Council for Offices (Consiliul Britanic pentru Birouri) arată că spațiul de lucru influențează puternic satisfacția angajatului la locul de muncă (ponderea spațiului în gradul de satisfacție total este de 25%) și că un birou confortabil reduce absenteismul cu până la 15%, crescând totodată productivitatea cu 20%.

Temperatura

Este recomandat ca în birou să nu fie nici prea cald, nici prea frig. O persoană are nevoie de o temperatură optimă pentru a da randament. Este incomod să fii nevoit să ai mereu la îndemână un pulover sau, poate și mai rău, să transpiri. Cercetătorii de la Universitatea de Tehnologie din Helsinki, Finlanda, au descoperit că temperatura optimă pentru munca la birou este de 22 grade Celsius. Potrivit specialiștilor, productivitatea scade cu 2% pentru fiecare grad în plus în intervalul 25-31 grade Celsius. Aceste date au fost susținute și de alte studii de specialitate. Spre exemplu, un profesor de la Universitatea Waseda din Japonia a analizat clădirile de birouri cu temperaturi relativ ridicate și a demonstrat că productivitatea scade cu 2,1% când temperatura medie din interior crește cu un grad Celsius.

Lumina

Lumina naturală este foarte importantă, atât pentru confortul fizic, cât și pentru cel psihic. Să lucrezi într-un loc întunecos, cu pereți închiși, exclusiv la lumină artificială nu se încadrează în topul celor mai optime condiții de muncă.feng-shui-office-with-glass-partition-and-best-layout-design Se pare că atunci când nu îți dai seama dacă afară este lumină sau întuneric, înnorat sau însorit, productivitatea scade. Cea mai bună soluție ar fi să îți amenajezi biroul într-un spațiu în care ai parte de cât mai multă lumină naturală. În cazul în care nu ai această posibilitate, trebuie să iei mai multe pauze în aer liber.

Amplasarea

Biroul trebuie amplasat în așa fel încât să privești spre ușă. Conform regulilor Feng Shui, astfel vei primi toată energia bună care intră în cameră. Nu plasa masa de lucru în fața ușii, dar nici nu sta cu spatele la aceasta. Dacă nu poți evita, plasează o oglindă în față pentru a vedea în permanență cine intră. Nu sta nici cu spatele spre fereastră. Cel mai ferit loc este doar cu spatele spre un perete sau un obiect de mobilier. Nu amplasa biroul în fața unui perete gol, agață măcar un tablou.home-office-room-decorated-with-plants-for-a-fresh-air Dacă vrei să ți se recunoască meritele, poți așeza biroul la mijlocul peretelui de nord sau de sud al încăperii, iar dacă dorești succes financiar folosește colțul de sud-est. Încearcă să aranjezi mobilierul astfel încât să te poți deplasa lejer. Gândește pe verticală! Respectiv, în loc să folosești mini-dulapuri sau măsuțe, apelează la rafturi și cuburi care pot fi amplasate pe pereți, deasupra spațiilor de lucru.

Confortul

Designul biroului trebuie să țină cont de sănătate, confort și productivitate. Scaunele a căror înălțime nu este ajustabilă și birourile prea înguste înseamnă dureri de spate și disconfort. De asemenea, nici dulapurile folosite ca spații de depozitare nu trebuie să fie prea înalte, astfel încât să fii nevoit să te urci pe un scaun pentru a lua ceva de pe raftul de sus. Este recomandat ca biroul să fie realizat din lemn și să fie oval, nu să aibă margini ascuțite.

Ordinea sau dezordinea

Având în vedere că ideea de ordine este diferită de la om la om, trebuie să ai grijă ca dezordinea de pe birou să fie una organizată. Asigură-te că ai suficiente spații de depozitare, iar recuzita este atât necesară, cât și funcțională.

beautiful-home-office-we-love

Privește cu atenție în jur și ia în considerare orice obiect care poate fi în plus și ar trebui aruncat: chitanțe sau bonuri vechi, ambalaje, pahare de plastic, pungi, hârtii etc. Creează suprafețe și spații curate și ordonate în jurul tău. Verifică și ghivecele cu plante și elimină toate frunzele sau plantele uscate. De asemenea, scoate din birou toți cactușii sau plantele cu țepi sau frunze ascuțite. Nu ține în jur piese de mobilier stricate sau rupte, dar nici obiecte ascuțite.

Culorile

În birou n-ar trebui să existe culori aprinse sau stridente. Culorile din birou ar trebui să fie naturale și neutre. Folosește texturi și materiale naturale cum ar fi paiul, lemnul de bambus, pielea naturală, sticla, piatra și lemnul. Personalizează-ți biroul cu lucruri pe care le consideri prietenoase, care îți dau un sentiment plăcut: o poză cu cei dragi, cana preferată, o jucărie de pluș, o minge antistres etc. Astfel, te vei simți în largul tău și vei avea alt tonus.

Muzica

Cercetătorii de la Universitatea Stanford au arătat că muzica sporește activitatea cerebrală, inclusiv acea parte a creierului care se ocupă cu focusul, concentrarea. Așa că stabilește-ți o listă de melodii care te ajută să lucrezi cu spor.office1Ține întotdeauna cont că petreci multe ore la birou. Așa că trebuie să faci tot ce îți stă în putință pentru a transforma acel spațiu într-unul în care te simți confortabil.

 

Despre autor

Postati un comentariu