Primăvara îți curăță obiceiurile alimentare

Postat Sep 25 2016 - 7:21pm de catre foculvietii

Primăvara aduce schimbare nu doar în garderobă, ci și în meniul de zi cu zi. După o iarnă lungă, în care ne-am bombardat organismul cu alimente grele sau pline de conservanţi, a venit timpul detoxifierii. Pentru ca meniul zilnic să fie unul corect, nutriționiștii ne îndeamnă să „colorăm” farfuria și să alegem cât mai multe superalimente de sezon. Acestea ne vor ajuta să ne luăm nutrienții de care avem nevoie, astfel încât să ajutăm organismul să se „repare” și să se „reînoiască”, dar și să se curețe și să se detoxifieze.

1. Ștevie, lobodă și urzici

În topul preferințelor se află ștevia, loboda și urzicile. Celebrele ciorbe, salate și piureuri nu lipsesc din meniul naţional de primăvară, nu doar datorită preţurilor scăzute, dar și pentru că le cunoaștem cu toţii virtuţile. O cură de urzici primăvara purifică sângele, fiind de mare ajutor persoanelor suferinde de anemie. urzici-001Ştevia și fratele ei, dragaveiul (ștevie creaţă), au proprietăţi miraculoase asupra funcţiei hepatice, iar studiile recente au demonstrat că ameliorează suferinţa bolnavilor de diabet și hipertensiune arterială. Pe de altă parte, loboda are aproape la fel de multă vitamina K precum spanacul și vitamina C în cantităţi similare citricelor.

2. Spanac

Şi spanacul este alimentul ideal pentru o primăvară de nota 10. Nutrienții din spanac întăresc sistemul imunitar. De asemenea, conține vitamina K, vitamina A, aproape tot necesarul de acid folic și mangan de care organismul are nevoie și 40% din necesarul de magneziu. Îmbunătățește memoria, combate cancerul ovarian și bolile de inimă. Principala virtute a spanacului este conţinutul de calciu! Să reţinem că toate frunzele de primăvară colorate în verde închis sunt uneori mai bogate în calciu decât lactatele!

3.Salata verde

Nici salata verde nu ar trebui să ne lipsească de la masă în această perioadă. Este o sursă foarte bună de antioxidanți, minerale și vitamine și nu are aproape deloc calorii. Când cumpărăm salata, este recomandat să o alegem pe cea mai închisă la culoare pentru că este mai bogată în nutrienți.vsalad-full-green-salad În plus, dacă o păstrăm în frigider mai multe zile, trebuie să o punem într-o pungă închisă etanș ca să se mențină proaspătă.

4.   Ridichi

Din nicio salată nu trebuie să ne lipsească ridichile. Pe lângă faptul că dau culoare salatei și sunt foarte gustoase, acestea oferă o treime din porția recomandată de vitamina C, vitamina K, vitamine din complexul B-urilor, calciu, fier, potasiu și magneziu. Mai mult, conțin și un compus numit izotiocianat, care s-a dovedit a lupta împotriva formării celulelor canceroase. Ridichile de lună au proprietăţi digestive, diuretice, astringente, tonice, sunt un bun drenor hepatic și renal.

5.   Ceapa verde

Are proprietăţi purificatoare, anticoagulante, antibacteriene și expectorante. Conține un antioxidant numit quercitina care încetinește eliberarea histaminelor, compuși care declanșează alergiile. Ceapa verde este foarte gustoasă în salate, conține foarte puține calorii și o cantitate însemnată de vitamina K. maxresdefaultÎn plus, pentru a ne menține sănătoși, din meniul zilnic nu ar trebui să lipsească fructele. Să le integrăm inteligent în dieta noastră!

Despre autor

Postati un comentariu